söndag 15 maj 2011

Inköpsresa i norr...



Innan jag ens havde packat upp alla grejor från vår senaste inköpsresa till Frankrike, Belgien, Tyskland och Holland bestämde vi oss förr att åka norröver och handla lite möbler, allmoge och vad vi nu annars kunde hitta...



Första stopp...

Vi övernattade i en fäbodstuga - ok nu har vi testad det.
Jättefin exteriör, men interiören!!!
Jan sa att han aldrig har hört mig svära så mycket !!!! Jag giller inte när det är trångt och jag tycker absolut inte om när inredningen är både ful och opraktisk...

Helt ok att sitta utanför och njuta ett glas vin i vårsolen.

Ja, vi har våra diskussioner - här rörde den sig om hurvida jag hade parkerad tillräckligt nära kanten - fru Hyacint (Jan) tyckte nämligen (utan glasögon) att jag var ALLDELES för långt ifrån - så jag tvingade honom att posera på denna bild för att få slut på diskussionen...

Styx var med på denna tur, vilket hon gillade skarpt...

Måste ta reda på vad dessa träd heter...Nån som vet?
De växer i zon 8 men ser ju helt sydländska ut - vill ha!!!

Utsikten från vår stuga upp mot fjället som var snötäckt!!!
Vi fick uppleva våren en gång till när vi körde hem, ner genom Sverige..

Som tur var fick vi plats med Styx när bilen var färdigpackad...
Annars hade min son slagit ihjäl mig!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar