fredag 19 oktober 2012

Brocante chic

Brocante chic vad är det egentligen? Det är ett begrepp som kan ta många olika former och tolkningen av begreppet kan vara mycket personligt.
Här kommer min tolkning.
Alla bilderna är mina egna från mitt hem, min trädgård och affären....

Det senaste tillskottet i affären

'
För mig handlar begreppet mycket om att ta vara på och hitta nya användningsområden för föremålen
Här ett franskt fönstergaller som dekor på ett bord.


Dessa ringhållare i deras "skruffiga" tillstånd är tres brocante chic....


Ett ut-tjänad musikinstrument som numera bara är dekorativt.

Nästan kitschigt sött och åhh så brocante chic....

Glober som man kan fylla efter eget tycke....



Gärna en mix av sött och rufft


Vintage hattar, handskar etc.... mycket chic....



Rosor är absolut en viktig del av stilen

Rått, avskavt, mjuka färgtoner....



Blommor, blommor, blommor























Den till synes tillfälliga mixen är en typisk ingrediens






De små deltaljerna

Men även de stora "statesments" är viktiga...































































Det som är viktigt är att det aldrig får kännas över-stylad, det ska vara lite tillfälligt, absolut inte perfekt och framför allt ska det vara gamla saker inga nytillverkade kopior utan själ. 
Ha en skön fredag!
Trine




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar