fredag 16 september 2011

Renovering av vardagsrummet

Det går sakta men säkert framåt
Då kändes det lite jobbigt....
men sedan blev det lite isolerig, trägolv, liggande råspont på väggarna och då blev det så här:


Pappa har gjort ett jättejobb med att kvistlacka alla knaggar 3 ggr. Han påstod att han har räknat dem men han vill inte ut med hur många det finns...:-)

Idag har vi jobbat tillsammans med att grunda alla knaggarna.
Mycket jobb men det löner sig förhoppningsvis..
Ha nu en skön helg - här ska det målas och säljas i affären och plockas lite svamp mellan varven ska vi också hinna med - är det i alla fall tänkt! :-)
Då har ytterligare en vecka gått och det har monterats lister av http://www.mmobygg.se/
och målats fönster mm. nu börjar det roliga....

Golvet blev grått efter många diskussioner - men som jag brukar säga välj dina slagsmål - dem som är viktiga!!! Det blev ett fint golv! :-)

Med tiden allteftersom bräderna torkar kommer det att framstå tydligare att det är liggande råspont på väggarna.
Nu ska jag börja fundera på hur rummet ska inredas. Det enda jag vet är att soffgruppen ska in igen och så ska den gamla tjock-tv:n bytas ut med en stor platt-tv och en reel ljudanläggning som min skickliga son ska koppla in!!! ;-)
Jag behöver förvaring för mina böcker men den gamla mahogny bokhyllan ska inte in igen så nu får jag tänka om. Några tips???
Sen har jag en del samlingar som ska få plats på nått sätt...
tja... detta kommer nog att ta lite tid, men det är roligt...(till skilllnad från att måla som jag är ganska trött på nu, faktiskt!!!)
Trevlig helg på er!
Kram Trine

1 kommentar:

  1. Har du många giner? Möjlighet att få foto och pris? Mvh Susanne Maila till susanne.kuggeboda@telia.com

    SvaraRadera