söndag 29 januari 2012

Blomster


Nu har vi fått riktig vinter i Småland och jag måste erkänna att det inte riktigt är min grej. Vintervädret gör allt besvärligt. Bilarna krånglar, hundarna fryser, det ska eldas stup i kvarten, skottas snö, tinas bilrutor - ja allt det där tråkiga...då behöver man lite blommor kring sig...

Denna dekoration gjorde jag inför det nya året och den höll ett par veckor


Sedan vissnade den ganska vackert.....

Och numera ligger de torkade resterna i en gammal tennskål tillsammans med en torkad hortensia frå en tidigare dekoration - det är väl återvinning på hög nivå!

Den VIKTIGASTE blomman i mitt liv (efter min son såklart!)
Verkar nästan som om att Herrman förstod det!!!

Dumbo har landat!!!


Visst är hon sööt............

Blomster och växter i alla dess former är enligt min åsikt extremt viktiga för att skapa stämning i ett hem.




En bild på brudorkidén med snön som bakgrund - köpte denna i november månad och den blomstrar fortfarande....

Denna gigantiska azalea fick jag av en väninna till nytt år och på nått konstigt vis har jag lyckats hålla liv i den.

Mot mitt bättre vetande köpte jag denna ros härom dagen. De brukar aldrig hålla länge hos mig men för det första hade denna så vacker färg och för det andra doftar den helt ljuvligt. 

Blomster behöver ju inta vara levande denna franska skördestake tillsammans med ett par andra är på väg ut i affären www.lillstugan-antik.se

Denna blomstermålning är också på väg ut i affären

Denna blomstermålning får dock stanna i mitt eget hem ett tag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar