onsdag 21 november 2012

En liten semester

Hemma igen efter en liten semester där jag hälsade på mamma och Per

Uppe med solen för att ta min morgonrunda så mycket trevligare att motionera i detta klimat!!!

Trappor ger en fast rumpa har jag hört. De ger i alla fall träningsvärk!!!

Man glömmer lätt att man motionerar men sådana vyer!

Alltså till dess att man håller på att spy för att man tar ut sig i de våldsamma backarna!!!

En dag åkte vi ut till den botaniska trädgården utanför Malaga. Det är länge sedan jag har varit där och mycket hade förändrats. Bla. hade denna palmlunden anlagts

Älskar färgen på denna palm. Ska försöka hitta en sådan åt mammas trädgård.




En helt fantastisk pergola förra gången jag var här blommade den med blåregn.

Ett grekiskt inslag....
En nästintill pervers blomma....

Efter den botaniska trädgården åkte vi in till Malaga och titta på Alcazaba borgen.
En mix av romersk, morisk, roamansk och gotisk arkitektur.





Alla vatten inslagen så typiska för den moriska stilen gör hela anläggningen så speciell.
Fick massor av idéer till min egen trädgård!!!









Obs, vattenrännan i mitten...


Man höll på att gräva ut ett amfieteater.
Efteråt blev det en sen lunch på ett trevligt torg.
Obs, de fina fönsterluckorna!
Så fina att dekorera med såväl ut som inne.
Jag har ett antal i affären

/Trine




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar